söndag, februari 04, 2007

Årets projekt

Vi har inte jättemånga projekt för trädgården i år. Det är faktiskt jätteskönt! Det är gräsmattan som ska få sig en uppfräschning. Just nu är den mer eller mindre ett gropigt träsk. Det blir väl en luftning och sen toppdressning och gödsling. Vi har ingen aning om vad man gör med en gräsmatta, det blir väl att läsa på i Allt Om Trädgård.

Annars är det väl mest småprojekt. Rensa ogräs i rabatterna, fixa till trädgårdslandet, beskära fruktträden och kanske såga ner plommonträdet. Och naturligtvis odla grönsaker...

Till hösten ska vi förhoppningsvis fixa till framsidan på huset. Vi ska anlägga en rosenrabatt längs med staketet. Men rosor sätter man i oktober har min mamma lärt mig, så vi har hela sommaren på oss att sitta och njuta av uteplatsen!

1 kommentar:

Lagers tabberas sa...

Det kanske är "så" man ska göra. Själv kämpar jag med att få bort allt gräs på gångar och friytor. Möjligtvis att jag på hösten sår ut energigräs, gröngödsel, annars är det ett evigt hackande för att det inte ska bli gräsmatta någonstans.
Det är roligare med odlingsland än gräsmatta, inbillar jag mig.